Neurolog

Neurologia to dziedzina medycyny szczegółowo zajmująca się chorobami układu nerwowego - od mózgu, poprzez rdzeń kręgowy do nerwów obwodowych i mięśni. Pomimo bardzo szerokiego spektrum schorzeń jakie wchodzą w jej skład, domeną specjalisty neurologa nadal pozostają najczęściej spotykane - bóle i zawroty głowy, choroby kręgosłupa z rwą kulszową na czele, padaczka, choroba Parkinsona, otępienia w tym najbardziej znane - alzheimerowskie.
     Oczywiście nie można pominąć tak ważnych schorzeń jak udar mózgu i jego następstwa, miastenia czy stwardnienie rozsiane. Również to neurolog najczęściej zajmuje się diagnozowaniem tętniaków i guzów mózgu. Spora liczba pacjentów trafia pod nasz dach z powodu cierpienia, jakie sprawia im neuralgia międzyżebrowa, neuralgia nerwu trójdzielnego lub zespół cieśni nadgarstka. Także diagnozowanie i leczenie innych bólów neuralgicznych stanowi niemałe wyzwanie dla specjalisty neurologa.
     Wielu pacjentów korzysta z porady neurologa w przypadku urazu głowy lub kręgosłupa. Również nierzadko spotykaną dolegliwością neurologiczną jest porażenie nerwu twarzowego lub nerwów obwodowych - strzałkowego wspólnego, promieniowego, łokciowego, pośrodkowego lub innych.
     Nie można niestety w tak niewielkim formacie opisać całej gamy schorzeń jakimi zajmuje się neurologia. Te najczęściej spotykane u moich pacjentów starałam się po części wymienić powyżej. Zdarzają się jednak choroby rzadkie, trudne do rozpoznania i trudne do leczenia. Trzeba jednak zawsze pamiętać, że podstawą dobrej terapii jest prawidłowa diagnoza oparta na badaniu lekarskim.